• darkblurbg
    Praktijk Limoniet
    Alternatieve zorg voor een betaalbare prijs
  • darkblurbg

Andullatietherapie is een veilige en volledig pijnloze behandeling waarmee (chronische) pijn- en vermoeidheidsklachten aanzienlijk kunnen worden verlicht of in sommige gevallen zelfs volledig worden weggenomen. Internationaal onderzoek heeft aangetoond dat 84% van de mensen met (chronische) pijnklachten of een gebrek aan energie baat heeft bij Andullatietherapie.

Hoe werkt Andullatie?

Kort gezegd is Andullatie een combinatie van mechanische trillingen en infrarood dieptewarmte. Tijdens de behandeling verspreiden kleine micro-stroompjes zich door het gehele lichaam die zorgen voor een positief effect op het lichaam.

In onderstaand filmpje wordt exact uitgelegd hoe Andullatie werkt:

Wat gebeurt er tijdens de therapie?

• De productie van natuurlijke lichaamsenergie wordt gestimuleerd doordat iedere cel individueel van nieuwe energie voorzien wordt.
  • De bloedcirculatie wordt gestimuleerd waardoor het lichaam meer essentiële voedingsstoffen toegediend krijgt en cellen meer energie krijgen.
  • Het lymfesysteem wordt gestimuleerd dat zorgt voor reiniging van het lichaam.
  • De endorfine productie wordt gestimuleerd waardoor het ontspanningsmechanisme in werking treedt.

Wat ervaart u na de therapie?

• Minder pijn
  • Meer energie en een vitaler gevoel
  • Een heerlijk ontspannen gevoel

De behandeling

De behandeling is volledig pijnloos en duurt 15-30 minuten. U ligt comfortabel op uw rug op een massagematras die de verschillende delen van het lichaam krachtig behandelen. Tijdens de behandeling voelt u trillingen en warmte. Het is als het ware een heerlijke massage waarbij je lijf in een diepgaande ontspanning terechtkomt. Er zijn geen bijwerkingen van de behandeling bekend en na afloop kunt u gewoon uw dagelijkse bezigheden weer hervatten. Soms moet de behandeling een aantal keer herhaald worden om het gewenste resultaat te bereiken. Bij langdurige klachten is het bijvoorbeeld raadzaam om met enige regelmaat gebruik te maken van Andullatietherapie. Hiervoor gelden speciale tarieven. Het aantal behandelingen is afhankelijk van uw klachten en bespreek ik uiteraard samen met u.

Voor wie?

Andullatietherapie is geschikt mensen die kampen met:

• Reuma
  • Artrose
  • Artritis
  • Ischias
  • Hernia
  • Lumbago
  • Frozen Shoulder
  • Chronische rugklachten
  • Nekspanning
  • Gewrichtspijn
  • Spierpijn
  • Slaapproblemen
  • Migraine
  • Sportblessures

Andullatietherapie is niet geschikt voor zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven, trombose patiënten, mensen met epilepsie, mensen met (elektrische) implantaten, bij inwendig letsel en gevoeligheidsstoornissen of voor mensen die onlangs zijn geopereerd.  Mensen die onder medische behandeling zijn of die lijden aan ontstekingen, zwellingen of uitslag moeten vóór het gebruik van de infraroodwarmte hun arts raadplegen.

Wilt u weten of Andullatietherapie wat voor u kan betekenen? Neem dan gerust contact met mij op. Ik geef u graag vrijblijvend advies over de mogelijkheden.